Công Ty TNHH Một Thành Viên Thương Mại Dịch Vụ Cuộc Sống Mới

Chuyên viên Pháp chế kiêm thư ký / Legal senior specialist & Board Secretary

Công Ty TNHH Một Thành Viên Thương Mại Dịch Vụ Cuộc Sống Mới
Địa điểm

Hồ Chí Minh

job_map_no_coordinates
  • Ngày cập nhật

    18/02/2025

  • Ngành nghề

    Luật / Pháp lý

  • Hình thức

    Nhân viên chính thức

  • Lương

    15 Tr - 20 Tr VND

  • Kinh nghiệm

    3 - 5 Năm

  • Cấp bậc

    Trưởng nhóm / Giám sát

  • Hết hạn nộp

    15/03/2025

Phúc lợi

  • Chế độ bảo hiểm
  • Du Lịch
  • Phụ cấp
  • Đồng phục
  • Chế độ thưởng
  • Chăm sóc sức khỏe
  • Đào tạo
  • Tăng lương
  • Công tác phí
  • Nghỉ phép năm

Mô tả Công việc

Assisting Legal Executive in the followings:

1. Legal Task

﹣ Handle a variety of general corporate legal matters

﹣ Draft and review the simple contracts, agreements, arrangements, and other legal documents arising from the Company’s operation.

﹣ Submit and report legal issues and risks of the Company to Management.

﹣ Proofread and edit correspondences, reports, and other related materials for accuracy, completeness, and compliance with established procedures and standards.

﹣ Prepare, submit, and follow up contracts, legal documents and application dossiers to relevant Authorities for any required licenses.

﹣ Prepare, submit the. Board's report and any legal documents related to listed company.

﹣ Support other departments in dealing with claims and disputes

﹣ Consulting with Company’s lawyers as and when necessary to address difficult legal compliance issues.

2. The Secretary of Board’s Committees

﹣ Acting as the Secretary of Board’s Committees

﹣ Maintaining the register of shareholders and monitoring changes in share ownership of the company.

﹣ Organizing, preparing agendas for and taking minutes of board meetings and annual general meetings (AGMs).

﹣ Preparing the minutes of meetings and all committees’ recommendations and resolutions.

﹣ Following-up on the actions, resolutions and recommendations as defined in the minutes.

﹣ Disclose and submit relevant reports to relevant Authorities

﹣ Translation/interpretation (Vietnamese-English)

﹣ Other tasks or responsibilities as assigned by Management.

Yêu Cầu Công Việc

Education: Bachelor's degree

- Specialization: Law

- Experience: from 03 years experiences (experienced in Listing company IPO is preferred)

- Foreign language: Good at English

Others requirements

- Knowledgeable of laws and regulations of Vietnam.

- Experienced in listed company (IPO) at least 01 year.

- Good command of spoken and written English.

- Computer literate: Word, Excel, PowerPoint, Outlook and Internet.

- Strong communication skill (both verbal & written).

- Detail oriented and be able to handle multi-tasks.

- Good organizing and time-management skills.

- Strong analytical, logical and problem solving skills.

Địa điểm làm việc

Hồ Chí Minh
Tầng 4, Tòa nhà Broadway E, số 2 đường Bertrand Russell, Phường Tân Phú, Quận 7 009 Nguyễn Văn Linh, khu phố Mỹ Hưng

Thông tin khác

  • Bằng cấp: Đại học
  • Phụ cấp khác: Phụ cấp công tác
  • Thời gian thử việc: 02 tháng
  • Độ tuổi: 25 - 40
  • Thời gian làm việc: Giờ hành chính (8am ~ 5pm)
  • Phúc lợi:

    - 12 ngày nghỉ phép, 3 ngày bệnh hằng năm.
    - Đóng các loại Bảo hiểm xã hội, y tế theo quy định của Nhà nước.
    . Benefit / Phúc lợi :- Mua thêm gói Bảo hiểm sức khoẻ PJICO
    - Du lịch, khám sức khỏe định kỳ.
    - Thưởng cuối năm theo hiệu quả làm việc

  • Ngày nghỉ: Theo quy định luật pháp hiện hành
  • Lương: 15 Tr - 20 Tr VND
Lưu việc làm Gửi tôi việc làm tương tự Báo xấu

Các công việc tương tự

Tìm việc làm theo ngành nghề

Feedback